راهنمای عیب یابی و تعمیر نشتی ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ

پنجشنبه 20 ارديبهشت 1397
1:35
نادر نادری

یک پمپ خراب یا درز پمپ معیوب می تواند باعث نشتی از ماشین ظرفشویی بشود .کار پمپ این است که آب را داخل ماشین ظرفشویی به گردش بیاندازد، و در برخی مدل های ظرفشویی کار پمپ این است که دیواره ها را خشک هم بکند.

پمپ اغلب در پایین ماشین ظرفشویی قرار دارد و از دو قسمت مجزا تشکیل شده ، یکی برای شستن و دیگری برای خشک کردن. آن قسمتی که کار شستو شو را انجام می دهد هم ازپروانه شست و شو و فیلتر تشکیل شده و آن قسمتی که کار تخلیه را میکند از یک پروانه تخلیه و یک تیغه خردکنی و در برخی موارد با سلونوئید عمل می کند.

چگونه نشتی ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ را تعمیر کنیم؟ نشتی از ماشین ظرفشویی می تواند اذیت کننده باشد و حتی چند قطره نشتی منجر به خرابی گران قیمت تری در بدنه ظرفشویی یا خانه بشود. در اینجا لیستی از قطعاتی که می توانند باعث بروز این مشکل بشوند را آورده ایم.

راهنمای عیب یابی و تعمیر نشتی ماشین ظرفشویی ال جی و سامسونگ

یک پمپ خراب یا درز پمپ معیوب می تواند باعث نشتی از ماشین ظرفشویی بشود .کار پمپ این است که آب را داخل ماشین ظرفشویی به گردش بیاندازد، و در برخی مدل های ظرفشویی کار پمپ این است که دیواره ها را خشک هم بکند.

پمپ اغلب در پایین ماشین ظرفشویی قرار دارد و از دو قسمت مجزا تشکیل شده ، یکی برای شستن و دیگری برای خشک کردن. آن قسمتی که کار شستو شو را انجام می دهد هم ازپروانه شست و شو و فیلتر تشکیل شده و آن قسمتی که کار تخلیه را میکند از یک پروانه تخلیه و یک تیغه خردکنی و در برخی موارد با سلونوئید عمل می کند.

پمپ از یک نوع لاستیک برای مهرو موم و چفت شدن استفاده می کند که در زیر مخزن آن قرار دارد . مدت زمان استفاده ومواد شوینده می تواند باعث از بین رفتن این واشر بشود و نشتی ایجاد کند. البته برای سامسونگ باید از نمایندگی تعمیرات سامسونگ و مجاز خریداری کنید و برای ال جی حتما سری به نمایندگی تعمیرات ال جی بزنید

محفظه های شست و شو و تخلیه پمپ هم از یکسری درزگیرهایی برای اجتناب از نشتی استفاده میکنند و آن ها هم امکان از بین رفتن دارند . نشتی از این ناحیه ها اصولا قابل توجه نیست مگراینکه شما پنل جلویی ماشین ظرفشویی را بازکنید.

درزگیر در –لاستیک دور در

اگر دیدید آب از جلو ماشین ظرفشویی راه افتاده است،مشکل ممکن است از لاستیک دور در باشد. لاستیک و درزبند ماشین ظرفشویی عموما از جنس پلاستیک نرم تشکیل شده .برخی مدل های ماشین ظرفشویی سوپاپ های لاستیکی در گوشه های پایینی مخزن دارند که مانع این می شود که آب نشت کند.

وقتی این لاستیک ها چند سال استفاده بشود ، انعطاف پذیریش کمتر می شود و یا حتی آسیب می بیند و شکننده می شود. اگر مقدور است لاستیک دور در یا سوپاپ های پلاستیکی را کنترل کنید تا ببینید که آسیب دیده اند یا خیر.

شما باید کنترل کنید که درو ماشین ظرفشویی در یک راستا باشندو فاصله اش از دوطرف به یک میزان باشد.باید مطمئن بشوید پایه های هموار کننده که در زیر ظرفشویی قرار دارد هم سطح هستند چون اگر نباشد باعث می شود در خوب بسته نشود .قفل هم باید به درستی تنظیم شده باشد.

شیر تغذیه آب ورودی

شیر تغذیه آب ورودی از منبع لوله کشی آب خانه تغذیه می کند و آن را داخل ماشین ظرفشویی می ریزد و می تواند خودش منشا نشتی باشد. شیر تغذیه آب در پشت قسمت پایین زیر پنل در قسمتی که رویه ی فلزی دارد قرار دارد.

شdلنگ ورودی آب گرم ممکن است لوله ی مسی باشد ، یاشلنگ پلاستیکی یا تنابیده شده است. ببینید که منبع تامین آب امن باشد و از آن نشتی نداشته باشیم . خروجی شیر می تواند شلنگ پلاستیکی باشد که به بغل مخزن وصل است . چک کنید که آن شلنگ ها پارگی نداشته باشد .این کنترل وقتی دقیقتر می شود که ماشین ظرفشویی آبگیری کند . البته مراقب خطر برق گرفتگی باشید . بهتر است تا از تعمیرگاه مجاز کمک بگیرید.

درپوش

درپوش مواد شوینده و آبکشی که اغلب داخل در ماشین ظرفشویی قرار دارد . برخی مدل ها در پوشی دارند که با پیچ و مهره و واشر برای جلوگیری از نشتی سرهم شده و برخی مدلهای دیگر درپوشهایی دارند که روی در قرار دارد و به پشت پنل درداخلی وصل است .اگر دیدید نشتی ماشین ظرفشویی از قسمت جلویی آنبود ، ممکن است مشکل از این قسمت باشد.

بازوهای آب پاش

آب به داخل ماشین ظرفشویی با فشار وارد می شود که این کار را پره ها ی آبپاش انجام می دهند . همه ی مدلهای ماشین ظرفشویی اسپری از پایین دارند که در قسمت پایینی ماشین ظرفشویی کار گذاشته شده و در برخی مدلهای ماشین ظرفشویی در وسط و بالای سبد وسطی و بالا ی سبد آخری و یا بالای مخزن ظرفشویی هم بازوهای آبپاش دارند .

بیشتر این آبپاش ها از پلاستیک درست شده اند که می شود پارگی یا تغییر شکل در آن ها رخ بدهد. فرقی نمی کند آبپاش های فلزی هم می توانند آسیب ببینند و یا جدا بشوند . این شرایط باعث می شود آب در قسمت پایین در جمع بشود و اگر درز گیری نباشد ، نشتی کند .یا حتی اگر سوراخی در این آبپاش ها مسدود باشد باعث می شود که مسیر پرتاب آبش عوض بشود.آبپاش ها را باز کنید تا هر نوع انسدادی را برطرف کنید و ببینید که آسیب دیده اند یا خیر.

سوئیچ شناور و شناور

سوئیچ شناور و شناور یکی از قسمت های ایمنی دستگاه است که مانع این می شود که ماشین ظرفشویی بیش از حد پر از آب بشود. این شناور داخل مخزن و در قسمت پایین ماشین ظرفشویی قرار دارد و سوئیچ شناور درست زیر مخزن قرار دارد.

اگر سطح آب داخل ماشین ظرفشویی زیاد بشود ، شناور بالا می آید ، ووقتی به سطح تعیین شده آب برسد ، ساقه آن شناور سوئیچ شناور را فعال می کند که شیر تغذیه آب را ببندد.یک شناور خراب و یا یک سوئیچ شناور خراب می تواند باعث بشود که سطح آب خیلی بالا برود و نشتی بدهد. سطح آب مناسب درست به اندازه ی المنت گرمایی که در زیر ماشین ظرفشویی قرار دارد هست . اگر از سطح مناسب آب بیشتر پر بشود ، باید ببینید که مشکل شناور یا سوئیچ شناور چیست. برای اطلاعات بیشتر به تعمیرات لباسشویی سامسونگ و تعمیرات لباسشویی ال جی مراجعه کنید.

بست شیلنگ و شیلنگ

بست شیلنگ در کنار شیلنگ تخلیه و شیلنگی که آب را وارد می کند و پمپ قرار دارد تا از آن ها حفاظت کند .شما این شیلنگ ها و بست ها را وقتی میبینید که پنل فلزی پایین مخزن ماشین ظرفشویی راباز کنید . اگر بست ها شل شده باشد یا پارگی داشته باشد، می تواند باعث نشتی بشود. حتما بست دو طرف شلنگ تخلیه و شلنگ تغذیه را کنترل کنید و در صورت نیاز تعویضشان کنید.

چنانچه با راهنمای بالا مشکلتان حل نشد مدل و مارک دستگاهتان را به ما بگویید تا تعمیرکار برای شما ارسال گردد.


[ بازدید : 191 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نمایندگی تعمیرات و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]